Font psychology: What the posters for Netflix’s top shows can teach us

Font psychology What the posters for Netflix’s top shows can teach us

Font psychology: What the posters for Netflix’s top shows can teach us

 

Font psychology What the posters for Netflix’s top shows can teach us
Font psychology What the posters for Netflix’s top shows can teach us

 

Ketika hari itu selesai dan Anda akhirnya bisa puas dengan Netflix suci dan waktu santai, bagaimana Anda

memutuskan acara apa yang akan ditonton?
Tidak ada kekurangan opsi untuk dipilih di Netflix. Saya tidak bisa menghitung berapa kali saya duduk di sana memandangi barisan pertunjukan tanpa petunjuk dari mana harus memulai.
Konferensi TNW Couch
Bergabunglah dengan para pemimpin industri untuk menentukan strategi baru untuk masa depan yang tidak pasti
DAFTAR SEKARANG
Jadi bagaimana kita memilih acara yang akan diselesaikan? Tentu, banyak dari kita yang ikut ikut dalam pertunjukan bingeable terbaru. Tapi apa yang membuat kita berpikir bahwa sebuah pertunjukan terlihat bagus?
Poster promosi mungkin lebih berkaitan dengan hal itu daripada yang Anda sadari. Secara khusus … font judul acara TV.
Dengarkan aku.
Disadari atau tidak, desain memainkan peran besar dalam cara kita memandang nilai suatu produk. Dari buku hingga makanan ringan hingga produk kecantikan, kekuatannya sering ada dalam kemasan.
Jadi ketika tiba saatnya untuk mendesain iklan, atau label produk, atau logo, berikan beberapa pemikiran ke dalam font yang Anda gunakan. Ada peluang bagus mereka dapat memengaruhi cara orang memandang konten pemasaran dan produk Anda.
Infografis psikologi font Netflix
Bagaimana psikologi font dapat memengaruhi cara kita memandang produk
Anda mungkin pernah mendengar tentang  psikologi warna  sebelumnya. Gagasan bahwa warna-warna tertentu mendapat respons emosional tertentu dari kita (seperti kuning = bahagia dan biru = sedih).
Tetapi pernahkah Anda mendengar tentang psikologi font?
Dalam dunia pemasaran dan desain yang bersinggungan, sedikit pemikiran telah dimasukkan ke dalam bagaimana font mempengaruhi persepsi kita terhadap produk.
Bahkan, Netflix bahkan mengumumkan bahwa mereka sekarang memiliki font sendiri: Netflix Sans .
Mirip dengan bagaimana warna memiliki asosiasi, font juga memiliki karakteristik unik. Sebagai contoh kasar: Anda tidak akan menggunakan Comic Sans pada poster untuk drama yang menyakitkan, bukan?
Saat Anda membuat poster promosi, selebaran, pengemasan, dan desain situs Anda sendiri, Anda harus mempertimbangkan font yang Anda gunakan dengan cermat.
Misalnya, cukup mengubah pilihan font pada poster film  ini yang  kami buat untuk  Titanic  membuat nada yang sama sekali berbeda:
poster film titanic
Berbagai font telah dirancang untuk tujuan yang berbeda. Sebagai contoh, desainer telah bekerja keras untuk mengembangkan font Serif dan Sans Serif untuk keterbacaan maksimum. Tetapi banyak desainer juga telah membuat font yang dimaksudkan untuk menjadi aneh dan di luar sana, hanya untuk keperluan khusus.
Jadi ketika datang untuk memilih font untuk desain Anda, yang mana yang harus Anda gunakan? Sesuatu yang lebih konvensional, seperti Arial atau Cambria? Atau sesuatu yang lebih mencolok seperti Impact atau Monotype Corsiva?
Font yang berbeda memiliki karakteristik yang berbeda
Pilihan font Anda dapat memengaruhi imajinasi, suasana hati, dan harapan audiens ketika mereka melihat konten Anda.
Sebuah  penelitian yang dilakukan pada tahun 2006  oleh Laboratorium Kegunaan Penelitian Perangkat Lunak (SURL) di Wichita State University melihat ciri-ciri kepribadian yang diasosiasikan orang dengan font yang berbeda. Mereka meminta peserta untuk menilai kepribadian 20 font menggunakan 15 pasang kata sifat.
Apa yang mereka temukan adalah bahwa sementara font yang lebih mendasar seperti Arial atau Courier New dianggap “stabil” dan “dewasa”, mereka juga dianggap “tidak imajinatif” dan “konformis”. Sementara itu, font yang lebih “awet muda” dan “kasual” seperti Kirsten dan Comic Sans juga dianggap “bahagia” dan “suka diemong”.
Berikut adalah tiga font teratas untuk setiap kata deskriptif:
psikologi font
Sumber gambar
(Perlu diingat bahwa penelitian ini dilakukan lebih dari 10 tahun yang lalu dan Comic Sans sejak keluar dari gaya … atau bukan? )
Fonts can have an unexpectedly physical response on us as well, apparently. Designer Sarah Hyndman gave a TED talk on how different fonts can influence not just our moods, but also our perception of taste and smell.
 For example, rounded fonts may call upon associations we have with plump, ripe fruits that are sweet to eat. Meanwhile, jagged, angular fonts can look angry or dangerous and may give us a sense of sourness and bitterness.
With that research in mind, we wanted to take a look at the fonts used in promotional posters for Netflix’s most popular TV shows.
Our method
We picked 50 of Netflix’s most popular TV shows and categorized the fonts based on their font types. Then, we look at the characteristics commonly associated with each font type to analyze how the font may affect our perception of the shows.
You can view our data sheet here.
That sheet also includes some similar fonts to the ones used in the posters, in case you want to use them to a similar effect.
How we categorized the fonts
Apart from Serif and Sans Serif fonts, the categorization of fonts can vary from resource to resource. For our study, we decided to categorize fonts into six types:
Serif
Sans Serif
Decorative
Headline
Handwritten
Modern
Many of the TV show poster fonts fell into Serif or Sans Serif, as well as another category like Headline. But certain fonts were so original that they could only be classified as Decorative or Handwritten.
Here’s a quick summary of each font category:
First things first, Serif vs. Sans Serif fonts. Serifs are those little embellishments that make fonts feel a little more traditional and respectable.
Meanwhile, Sans Serif fonts are generally more minimalist and straightforward. They don’t have the embellishments, though that doesn’t mean they lack personality.
psikologi font
Decorative fonts are more quirky, creative and fun. You would use these to add some flair to your design.
psikologi font
Headline fonts are meant to grab your attention with their boldness and flair for the dramatic. They’re ideal for — you guessed it — headers.
psikologi font
Handwritten fonts are also pretty self-explanatory. They’re fonts that look like they were written by hand, giving them a personal and sometimes fancy touch.
psikologi font
On the other end of the spectrum are Modern fonts, with their efficient lines and the impression of being forward-thinking.
psikologi font
What Netflix can teach us about font selection
It was interesting to think about the intent behind font selection on certain TV show posters. In some cases, the fonts heavily reflected the themes of the shows–those fonts tended to be Decorative. In other cases, the fonts seemed to evoke a certain time period, like in the case of some of the Serif fonts.

psikologi font

Let’s take a look at how each font category was used.
Netflix posters with Serif fonts
Fewer TV show posters used Serif fonts than Sans Serif fonts. The ones that did use Serif fonts were generally shows that tapped into nostalgia.
For example, The Crown used a font that we categorized as both Serif and Headline. Their font choice is apt when you consider that the show is a period drama that will undoubtedly speak to the nostalgia of an older audience.
Serif fonts are often perceived as traditional and respectable, and that’s a prominent theme in The Crown.
psikologi font
Image source
The poster for The Keepers also uses a Serif font. Considering that the show is a documentary about the murder of a Catholic school nun, the traditional and respectable qualities of the Serif font takes on a sinister undertone.
psikologi font
Image source
Serif fonts can be used to evoke a sense of nostalgia, authority, and stability. But they can also be used to challenge tradition by evoking the understood norm and then undercutting it with the content.
For example, the poster for Dear White People uses a Headline, Serif font. The font complements the boldness of the show and its themes of challenging and critiquing social norms.
psikologi font
Image source
Netflix posters with Sans Serif fonts
The majority of the fonts used in the sample of TV show posters were Sans Serif (52%). This makes sense since Sans Serif fonts seem to appear more in web content these days.
While certain posters seemed to use Serif fonts deliberately to convey a sense of tradition or nostalgia, many of the Modern, Decorative and Headline fonts also happened to be Sans Serif.
That’s because Sans Serif fonts can be subtle, or they can be bold and attention-grabbing.
For example, the Black Mirror poster uses a custom Sans Serif font that conveys the creepy feeling of the show. The modern-looking font is cracked down the middle, suggesting there’s something broken about technology.
psikologi font
Image source
But Sans Serif fonts can also convey confidence. Take the poster for Unbreakable Kimmy Schmidt, with its bold, rounded lettering.
psikologi font
Image source
In general, the “personality” of a given font comes down to more than just the inclusion or exclusion of serifs. It also has to do with the shape of the letters, the font’s weight, and the spacing.
Netflix posters with Headline fonts
It’s unsurprising that many of the TV show posters (34%) used Headline fonts. After all, Headline fonts are designed to grab your attention.
The shows with Headline fonts in their posters tended to be dramas (or dramedies), with the exception of (weirdly) Fuller House and Arrested Development.
psikologi font
Image Source
The font in the poster for Master of None makes a bold statement. In the case of this dramedy, the font choice has a tongue-in-cheek quality, since its grandiosity is undercut by the show’s common-place, relatable characters.
psikologi font
Image source
Some of the fonts in this category could also have perhaps been categorized as Decorative as well since many Headline fonts have some sort of decorative element.
For example, the poster for Ozark features the trademark Z. Small custom embellishments like that can make your branding more recognizable.
psikologi font
Image source
Netflix posters with Decorative fonts
Unsurprisingly, the number of TV show posters with Decorative fonts came close to the number of posters with Headline fonts (32%). The Decorative fonts used tended to be custom fonts designed specifically for the TV show.
A perfect example of this is the poster for GLOW. Lit up like neon lights, the GLOW font suggests that the show is going to be equally loud and in-your-face.
psikologi font
Image source
Meanwhile, the font for the Luke Cage poster incorporates the personality of the show’s protagonist. The solid, rock-like characters reflect Luke Cage’s bullet-proof superpowers.
psikologi font
Image source
But Decorative fonts don’t have to be as theatrical as that. They can be as simple as putting a creative twist on an otherwise more conventional font—like the A in the poster for Altered Carbon.
psikologi font
Image source
Creating your own Decorative fonts can be an investment but they will certainly give your content a unique look. More and more companies are opting to create their own custom fonts and illustrations for their websites and marketing collateral—in fact, custom illustrations are one of this year’s top graphic design trends.
Netflix posters with Modern fonts
The TV show posters with Modern fonts tended to be shows about modern life, innovation, or crime.
For example, Chef’s Table—a show about some of the world’s most innovative culinary masters—uses a sleek, Modern font to engage the foodie viewers of today.
psikologi font
Image source
Meanwhile, the poster for Friends From College uses a Modern font that helps paint the picture of a show that examines modern relationships.
psikologi font
Image source
While modern life and innovation make sense, the popularity amongst crime shows was unexpected.
It could be that the crime shows in question—Narcos, Mindhunter, Making a Murderer and American Vandal (spoof or not)—used Modern fonts to make the shows feel current.
psikologi font
Image source
With the exception of American Vandal, the other shows are historical documentaries and dramas. But the Modern design of their posters makes the shows feel more immediate. It’s interesting when you consider how all of those shows make viewers reflect on problems that persist today.
While Serif fonts are often used to appeal to the nostalgia of the viewers, Modern fonts can be used to make viewers feel uncomfortable in a world with rapidly advancing technology.
Netflix posters with Handwritten fonts
The fewest Netflix posters used Handwritten fonts. The ones that did were for quirky, offbeat shows that aim at being relatable to the audience.
For example, Love has a custom Handwritten font in its poster. The poster gives the impression of a down-to-earth story with lovably imperfect characters.
psikologi font
Image source
The poster for Big Mouth also uses a child-like Handwritten font. This helps create the expectation that there will be a childish innocence to the show (or, as viewers will quickly find out, a comedic loss of innocence thanks to puberty).
psikologi font
Image source
You have probably seen Handwritten fonts used most often in ad content for children. But they can also be used to give your ad content a personal touch, regardless of the age of your target audience.
Formal Script fonts can give your designs a classy, romantic touch. For example, Script fonts are often used on perfume ads to give them a romantic feel.
psikologi font
Image source
Mereka juga sering ditampilkan dalam iklan untuk organisasi nirlaba, untuk memberikan desain sentuhan pribadi.
psikologi font
Cara memilih font terbaik untuk desain pemasaran Anda menggunakan psikologi font
Sekarang kami telah menganalisis mengapa pertunjukan Netflix menggunakan font yang mereka buat untuk poster mereka, sekarang saatnya untuk menerapkannya pada desain Anda sendiri.
Ada banyak font untuk dipilih. Mungkin sulit untuk mengetahui dari mana memulainya ketika memilih font untuk poster pemasaran, iklan, brosur, dan infografis Anda.
Anda mungkin tergoda untuk hanya memilih font yang Anda sukai, tetapi apakah itu pilihan yang paling cerdas?
Berikut adalah beberapa praktik terbaik pemilihan font yang dapat Anda simpan di saku belakang. Untuk panduan yang lebih mendalam, lihat posting kami tentang  memilih font untuk desain Anda .
Pikirkan audiens target Anda
Setiap kali Anda membuat konten untuk merek Anda, penting untuk mempertimbangkan untuk siapa konten itu dibuat.
Pikirkan tentang jenis solusi yang akan dicari audiens Anda. Juga, pertimbangkan apa harapan mereka untuk produk seperti milik Anda.
Misalnya, apakah masuk akal bagi perusahaan asuransi untuk menggunakan font dekoratif yang unik? Mungkin tidak.
Sebagai gantinya, orang akan mengharapkan lebih banyak font klasik dan standar yang menyampaikan rasa efisiensi dan kepercayaan. Mereka mungkin tidak mencari merek asuransi yang menyenangkan dan di luar kotak.
psikologi font
Sumber gambar
Di ruang teknologi, Anda dapat dengan mudah melihat contoh font perusahaan yang mengambil dua pendekatan berbeda. Perusahaan tertentu akan menggunakan font Modern yang ramping untuk menunjukkan bahwa mereka inovatif dan mutakhir dengan teknologi mereka.
Lihatlah font bersih, efisien yang digunakan dalam iklan Tesla ini:
psikologi font
Sumber gambar
But other tech companies try to make their brand seem friendly and approachable by using quirkier fonts. For example, Wired uses a friendly bubble font for images promoting their security guide:
psikologi font
Image source
That leads me to the next best practice.
Look at typography trends in your industry
When choosing your font, a good place to start is to look at how your competitors are designing their branded content. What kind of impression do they make in logos, ads, and social media content?
For example, law firms tend to go for more traditional Serif fonts to show stability and authority.
psikologi font
Image source
If you’re also a law firm looking to grow your client base, it may be a good idea to take design cues from your already established competitors.
Setelah Anda memiliki gagasan tentang apa yang dilakukan merek lain di industri Anda, Anda dapat mencari peluang untuk tampil menonjol dari mereka dengan desain Anda.
Sebagai contoh, diskon penyedia layanan seluler Kanada Koodo menggunakan font bulat, ramah dalam kampanye “Pilih Bahagia” mereka. Ini membedakan mereka dari perusahaan telekomunikasi besar yang lebih serius:
psikologi font
Sumber gambar
Pertimbangkan emosi apa yang Anda ingin desain Anda untuk membangkitkan
Seperti yang telah kita lihat dari banyak poster Netflix, font memiliki cara untuk membangkitkan respons emosional dari pembaca. Emosi yang ditimbulkan oleh font sering kali berkaitan dengan bentuk huruf dan hubungan kita dengan bentuk itu.
Misalnya, font mana yang lebih Anda sukai?
psikologi font
Mungkin huruf bulat, bergelembung kedua, kan?
Sekarang font mana yang tampaknya lebih bisa dipercaya?
psikologi font
Mungkin bukan font playful, juvenile first, kan?
Pilihan font Anda dapat memiliki dampak besar yang mengejutkan pada bagaimana audiens Anda memahami konten Anda.
Pasangkan font header dekoratif dengan font tubuh yang dapat dibaca
Font tajuk Anda harus menarik perhatian audiens Anda. Ini harus menyampaikan nada produk atau acara Anda dan mencerminkan konten dengan cara tertentu.
Teks isi yang Anda pilih harus melengkapi font header tetapi lebih mudah dibaca. Secara umum, itu berarti memilih font yang lebih dikupas.
Berikut lembar contekan untuk memilih font header berdasarkan kepribadian:
bagaimana memilih font
Dan inilah lembar contekan untuk memilih font tubuh berdasarkan kepribadian:
bagaimana memilih font
Kesimpulan
Psikologi font bukanlah ilmu pasti. Font saja tidak membuat orang melihat poster dan berpikir, “Saya bisa menghabiskan 20 jam berikutnya menonton pertunjukan ini.”

Reaksi satu orang terhadap font dapat berbeda dari reaksi orang lain. Seperti halnya dengan konten pemasaran

, penting untuk menguji berbagai desain dan menyalin untuk melihat apa yang beresonansi dengan audiens Anda.
Masukkan beberapa pemikiran yang cermat ke font yang Anda pilih untuk desain Anda. Saat Anda menjelajahi media sosial atau berjalan-jalan di sekitar lingkungan Anda, pikirkan tentang apa yang font Anda lihat di iklan katakan kepada Anda. Bagaimana Anda bisa menerapkan apa yang Anda lihat pada desain Anda sendiri?
Itu saja untuk pelajaran ini dalam bahasa font.
Baca Juga: